Thursday, June 8, 2017

Bokfynd i Vemdalen

Jag var ju i Vemdalen häromsistens. Har jag nämnt att vi galopperade runt på fantastiska hästar på fjället? Bäst jag lägger upp en till bild på min nya stora kärlek Mack, ifall att någon missat honom:

Fast det var ju inte egentligen det jag skulle skriva om. I väntan på bussen hittade vi den här fina bokbytarhyllan inne på "GT-gården" (GamlaTestamentsgården? Godtemplargården? Gin&Tonicgården?): 
Jag hade vid det laget bara 120 sidor Olga Tokarczuk oläst i bagaget och plockade för säkerhets skull på mig Therése Söderlind, Vägen mot Bålberget. Det hade ju kunnat bli tågstopp.

Och så får ni en bild till på världens vackraste Mack också.

4 comments:

  1. Jag som trodde att såna där hästar alltid hette Fjölur och Gormur och liknande? Mack låter ju som plockat ur en western. Verkar ha varit en härlig minisemester!
    Kul med bokbytarhyllor, det är en rolig idé som verkligen har spridit sig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu tänker du på små pyttiga islandshästar! Men Mack är en riktig häst, en nordsvensk (om än liten för sin ras). Och han rids på westernvis, precis som namnet och sadeln antyder.

      Delete
    2. Oj, misstänker att mitt ointresse för hästar sken igenom här...

      Delete
    3. Alla har vi olika intressen vi nördar ner oss i!

      Delete